Szkoła Podstawowa im. Jana Pawła II w Gostycynie wchodzi w skład Zespołu Szkół im. Jana Pawła II w Gostycynie. Cykl kształcenia w naszej placówce trwa 6 lat.
Do
obwodu szkoły podstawowej wchodzą miejscowości: Gostycyn, Kamienica, Przyrowa, Piła i Leśniczówka Leontynowo. Mogą być również przyjmowani uczniowie spoza obwodu w miarę posiadanych miejsc i na wniosek rodziców. Ponadto mogą się tu uczyć uczniowie zakwalifikowani do
kształcenia specjalnego.
Realizujemy cele i zadania określone w ustawie o systemie oświaty oraz w przepisach wykonawczych wydanych na jej podstawie. W szczególności
zapewniamy uczniom wszechstronny rozwój zgodny z ich potrzebami i możliwościami psychofizycznymi w warunkach poszanowania ich godności osobistej oraz wolności światopoglądowej i wyznaniowej
PEDAGOG
Dzieci uczęszczające do naszej szkoły mają zapewnioną opiekę
pedagoga.
Zakres zadań pedagoga szkolnego obejmuje w szczególności:
- rozpoznawanie warunków rodzinnych, zdrowotnych, materialnych i psychofizycznych uczniów
-
udzielanie indywidualnej i zespołowej pomocy terapeutycznej potrzebującym tego uczniom
-
prowadzenie spraw z zakresu pomocy materialnej dla uczniów
-
kierowanie uczniów na badania specjalistyczne
-
inspirowanie oraz przeprowadzanie innych form działania o charakterze profilaktycznym i resocjalizacyjnym
ŚWIETLICA i STOŁÓWKA
Szkolna świetlica ma za zadanie
zapewnienie opieki uczniom oczekującym na zajęcia edukacyjne, a po zajęciach na dowóz do domu. Ze świetlicy mogą korzystać wszyscy uczniowie, którzy ze względu na czas pracy swoich rodziców lub organizację dojazdu do szkoły muszą dłużej przebywać w szkole.
Do zadań świetlicy w szczególności należy:
- organizowanie czasu wolnego przed i po zajęciach edukacyjnych
-
zapewnienie bezpieczeństwa
-
rozwijanie zdolności i umiejętności
Uczniowie i pozostali pracownicy zespołu szkół korzystają z dożywiania prowadzonego przy szkole podstawowej.
KÓŁKO TEATRALNE
Jednym z ciekawszym zajęć pozalekcyjnych, które prowadzone są w naszej szkole jest
kółko teatralne o nazwie "Bajkoludy".
Cele zajęć
- Kierowanie procesem poznawania literatury dziecięcej poprzez prozę, inscenizację
-
Uwrażliwianie na piękno słowa, czytanie tekstów, deklamację
-
Kształtowanie twórczej postawy dzieci w oparciu o wspólną, radosną "zabawę w teatr"
Zadania:
- Przygotowanie inscenizacji
-
Przygotowanie strojów we współpracy z rodzicami
-
Występy uczniów w szkole i poza szkołą
-
Wyrabianie potrzeby działania na rzecz innych
-
Budowanie wzajemnego zrozumienia, sympatii dla innych dzieci